Asiakas: INNOfloor

Kun markkinointikumppanuus toimii, siitä ei haluta luopua.
INNOfloor on suomalainen puulattioiden asiantuntija, joka tuo maahan laadukkaita lattiaratkaisuja.
Yksi markkinoinnillisesti keskeisistä tuotteista on ollut ominaisuuksiltaan huippulaadukas kovetettu B:hard-puulattia.
Yritys on toiminut alansa edelläkävijänä niin teknisesti kuin laadullisesti jo vuosia.
Digimarkkinoinnissa oli yhteistyön alussa reilusti tilaa perustan rakentamiselle, suunnitelmallisuudelle ja kokonaisuuksien hallinnalle.
Yhteistyömme käynnistyi syksyllä 2021, ja siitä asti olemme rakentaneet yhdessä INNOfloorin digitaalista kasvutarinaa.
Asiakastarinan sisältö.
Aito digimarkkinoinnin kumppanuus, joka istuu tarpeisiin
INNOfloor kuvailee yhteistyötä Digiverstaan kanssa sanalla “luonteva”.
Alusta alkaen tavoitteenamme yrityksen liiketoimintaa tukevan digimarkkinoinnin jatkuva kehittäminen.
“Aatu on ollut kuin yksi meistä. Aivan kuin oma työntekijämme. Hän on jaksanut opastaa ja kehittää asiasta riippumatta, eikä hänellä ole koskaan kiire”, tiivistävää toimitusjohtaja Matti Kekäläinen.
Tämä kumppanuus on ollut erityinen siinä, että se on aina nojannut inhimilliseen vuorovaikutukseen, ymmärrykseen INNOfloorin arjesta ja resurssien realistiseen huomioimiseen.
Markkinointia on tehty INNOfloorin kokoiselle yritykselle, heidän näköisesti, unohtamatta kuitenkaan tavoitteisiin pääsemistä.
Markkinoinnin suunnitelmasta käytäntöön
Yhteistyö on vuosien varrella sisältänyt useita osa-alueita, jotka ovat tukeneet toisiaan. Niihin on kuulunut mm. seuraavaa:
- Digimarkkinoinnin strategia ja toimenpidesuunnitelma
- Google Ads -mainonta ja jatkuva optimointi
- Verkkosivujen hakukoneoptimointi (SEO)
- Sisällöntuotanto ja artikkelit
- Sivuston analytiikka ja raportointi
- Automaatioratkaisut (HubSpot, Make.com, MailerLite, jne.)
- Kevään 2024 verkkosivustouudistus
- Ja paljon muuta
Yhteiset toimenpiteet ovat tuottaneet tuloksia, joilla on ollut selkeä vaikutus liiketoimintaan.
Liidituotannon keskeisenä kanavana on alusta lähtien toiminut Google Ads, joka nojaa "tarvepohjaisuuteen".
Kun käyttäjä etsii tietoa lattioista, INNOfloorin on ollut erittäin tärkeää olla tässä kohtaa esillä, vakuuttavasti.
Käyttäjät ohjataan mm. mainonnan kautta verkkosivustolle, josta mallipalalomakkeiden kautta saadut liidit muuttuvat konkreettisiksi tarjouksiksi ja kaupoiksi.
Myös verkkosivuston näkyvyys on parantunut huomattavasti hakukoneissa.
Brändivaikutus on INNOfloorin mukaan ollut merkittävä:
“Yrityksemme näyttää nyt ulospäin kokoaan suuremmalta ja myös mainonnan osalta ammattimaisemmalta. Olemme saaneet näkyvyyttä, joka tekee oikeutta tuotteidemme laadulle ja meidän ammattitaidolle.”
Verkkosivuston uudistus avasi uutta kasvua
Keväällä 2024 INNOfloorin verkkosivusto koki mittavan uudistuksen.
Digiverstas oli mukana uudistuksessa konsultoimassa mm. hakukoneoptimoinnin (SEO), konversio-optimoinnin (CRO), sivustorakenteen sekä sisällöllisten kokonaisuuksien osalta.
Web-kehittäjän kanssa yhdessä varmistettiin, että sivusto palvelee liiketoiminnan tavoitteita ja vastaa nykyaikaisen digimarkkinoinnin vaatimuksia.
Uudistuksen jälkeen analytiikassa nähtiin nopeasti myönteisiä muutoksia.
Sivujen rakenne jäsentyi, latausajat paranivat ja tekninen valmius hakukonenäkyvyyteen nousi selvästi.
Matin sanoin "Sivusto rupesi keskustelemaan Googlen kanssa".
Varsinaisen toteutuksen tehneen web-kehittäjän kanssa yhteistyö sujui erinomaisesti:
“Sivusto pohjautuu nyt ammattitaitoiseen näkemykseen ja projektissa suhtauduttiin kaikkiin yksityiskohtiin ymmärryksellä ja kokemuksella.”
Markkinoinnin automaatio yhdistää verkkosivut, liidit ja sähköpostit
Vuoden 2024 lopulla Digiverstas toteutti INNOfloorille markkinoinnin automaatioratkaisun.
Ratkaisu yhdistää verkkosivuston kautta kerätyt liidit suoraan CRM-järjestelmään (HubSpot) ja sieltä edelleen sähköpostimarkkinointiin (MailerLite).
Kokonaisuus rakennettiin siten, että liidien liikkuminen vaiheesta toiseen tapahtuu automaattisesti ilman manuaalista työtä.
Automaatioiden suunnittelussa kiinnitettiin erityistä huomiota sitouttavaan viestintään ja liidien vaiheistukseen.
Tämän ansiosta kontaktit ovat nyt aiempaa huomattavasti aktiivisempia ja valmiimpia etenemään kohti kauppaa.
Ratkaisu on lisäksi dynaaminen.
Jokainen muutos CRM:n puolella (esim. liidin tyyppi tai myyntiprosessin vaihe) heijastuu suoraan myös automaatioihin.
Näin INNOfloor on onnistunut vapauttamaan entistä enemmän aikaa keskittyä olennaiseen, tarjoamaan laadukkaita lattiaratkaisuja asiakkailleen.
INNOfloorin ja Digiverstaan kumppanuus kehittyy
Yhteistyö ei ole jäänyt paikoilleen, vaan on laajentunut ja syventynyt.
Digimarkkinointi on nyt vakiintunut osa INNOfloorin arkea, ja sen kehittämistä jatketaan pala palalta resurssien puitteissa.
“Aatu on pitänyt meidät mukana digimarkkinoinnin kehityksessä tavalla, joka sopii meidän kokoiselle yritykselle. Se on iso arvo, jota on hyvin hankala hankkia isommilta digitoimistoilta.”
INNOfloorin ja Digiverstaan välinen kumppanuus on erinomainen esimerkki siitä, mitä voidaan saada aikaan, kun markkinointi on tärkeä osa liiketoimintaa.
Kun mukana ajattelussa sekä tekemisessä on aidosti sitoutunut kumppani.
Yhteistyössä yhdistyvät strategia, tekninen osaaminen ja ennen kaikkea inhimillinen tapa kohdata asiakas.
"Aatu on poikkeuksetta ollut luotettava, asiantunteva ja tuonut meille uusinta teknologiaa käyttöön. Kommunikaatio toimii, asiat selitetään ymmärrettävästi ja hän on aina helposti tavoitettavissa. Koemme, että Aatu on olennainen osa meidän tiimiä. Suosittelemme Aatun palveluita lämpimästi!”
Markkinoidaan?
Saat arvoa jo heti ensimmäisessä keskustelussa.
Markkinoidaan?
Saat arvoa jo heti ensimmäisessä keskustelussa.