Digiverstas pintaa syvemmältä.

Mistä Digiverstas sai alkunsa? Kuka ruudun ja näppäimistön takaa löytyy? Entä mitä tulevaisuus tuo tullessaan?

Tervetuloa matkalle!
Aatu Junttila Digiverstas Oy
Aatu Junttila seisomassa rannalla 2019.

Nuori minä oli oikeassa.

Muistan ajatelleeni jo nuorena haluavani joskus yrittäjäksi. En todellakaan tiennyt mitä tekisin, mutta tunsin yrittäjyyden kutsuvan.

Nuori minä oli oikeassa.

Ensimmäisen oikean askeleen otin vuonna 2018 ollessani vielä duunissa asiakaspalvelussa. Tajusin kaipaavani merkityksellisempää tekemistä.

Eräänä pimeänä loppusyksyn iltana törmäsin somessa sattumalta digimarkkinointiin. Siinä hetkessä jokin loksahti.

Tarinankerronta, psykologia ja teknisyydet yhdessä paketissa? Kiehtovaa.

Avasin koneen, aloin tutkia, kokeilla ja opetella. Kaikki tuntui aluksi kaoottiselta, mutta samaan aikaan oikealta.

Tästä kaikki lähti.

Oppirahojen makselua.

Urani alkutaipaleen taitoin toiminimiyrittäjänä.

Rakensin ensimmäisen asiakkaan WordPress-sivuston kesällä 2019, myin muiden tuotteita affiliate-markkinointina ja tein turskaa (eli rehellisesti suomeksi tappiota) enemmän kuin kehtaan myöntää.

Käteen jäi kuitenkin kulllanarvoisia oppeja.

Syksyllä 2020 sain LinkedInissä yhteydenoton: “Etsimme tiimiimme digimarkkinoijaa. Tulisitko juttelemaan?”

Alas istuttiin noin tunniksi ja lopputulos oli kädenpuristus ensimmäisen ”oikean” työpaikan sinetiksi liiketoiminnan konsultointiin keskittyneessä firmassa.

Se hetki jäi mieleen… Joku näki minussa potentiaalia.

Alkoi kolmen vuoden intensiivinen kasvujakso. Heitto suoraan altaan syvään päätyyn ja sana ”ui” olivat kaikki, mitä tarvitsin.

Kullanarvoisia oppeja, kymmeniä eri asiakkuuksia (n. 8-11 kerrallaan), onnistumisia ja epäonnistumisia, pari miljoonaa mainoseuroa, junioreiden perehdyttämistä, markkinoinnin kouluttamista, strategioita, jalkautusta, ja kaikkea muuta mahdollista markkinoinnin ihmeellisessä maailmassa.

Opin enemmän kuin koskaan ennen. Ja mikä tärkeintä: markkinointia ei tehty vain markkinoinnin vuoksi, vaan osana liiketoimintaa.

Tämä ymmärrys jäi pysyvästi selkäytimeeni.
Aatu Junttila työskentelemässä läppärillä 2019.
Aatu Junttila nojaamassa kaiteeseen auringonlaskussa 2023.

Uusi hattu, uusi suunta.

Loppuvuodesta 2023 koko aiempi digimarkkinoinnin liiketoiminta myytiin, asiakkaat ja tiimiläiset mukaan lukien.

Myllerryksessä ajatukseni olivat luonnollisesti ristiriitaisia, mutta jälkeenpäin ajateltuna pieni ”pakko” on aina paras motivaattori muutokselle.

Pääsin näyttämään kykyni täysin puhtaalta pöydältä. Määrittämään itseni uusiksi digimarkkinoinnin piinkovana ammattilaisena.

Vuoden 2024 alussa aloitin digitiimin vetäjänä.

Otin harteilleni enemmän vastuuta ja syvensin ymmärrystäni siitä, miten kannattavaa bisnestä oikeasti tehdään.

Tämä oli arvokasta, koska samalla taustalla alkoi kypsyä ajatus, joka oli kulkenut mukanani jo nuoresta koltiaisesta.

Oli tullut aika vastata siihen kysymykseen, jota olin mielessäni jo vuosia pyöritellyt.

Digiverstaan syntymä.

Muistan ajatelleeni jo nuorena haluavani joskus yrittäjäksi. Tarina alkoi näillä sanoilla.

Mutta mitä tehdä, kun mahdollisuus yrittäjyyteen tulee oikeasti vastaan?

Tyytyäkö mukavaan ja palkitsevaan nykytilanteeseen… vai toteuttaa elämänmittainen haave?

Lopullisen päätöksen tein vastattuani yhteen tärkeään kysymykseen:

“Kun istut kiikkustuolissa 80-vuotiaana ja mietit tätä päätöstä, kaduttaisiko sinua jos et olisi uskaltanut yrittää?”

Koska luet tätä tekstiä, tiedät jo vastauksen.

Niin syntyi Digiverstas. Ei pelkkä digitoimisto, vaan kumppani.

- Aatu Junttila, yrittäjä
Aatu Junttila Digiverstas Oy 2025

Olisiko Digiverstas sopiva kumppani firmallesi?

Markkinointi voi oikeasti olla arvokas osa liiketoimintaa, kun rinnalla on sopiva tekijä.

Jos etsit kumppania, jonka kanssa markkinointi tukee bisnestä, laita viestiä.